תפריט
  נושאים פעילים נושאים פעילים  עזרה עזרה    הרשמה הרשמה  התחברות התחברות
תהליכי בניית כלי רכב סקייל
 הפורום הישראלי לטיסני ומסוקי סקייל : תהליכי בניית כלי רכב סקייל
נושא

נושא: Scratch build Sabra Car scale 1:2.3

כותב
הודעה
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4098
נשלח בתאריך: 02 ספטמבר 2023 בשעה 09:54 | IP רשוּם
 

שלום,

אני מתחיל שרשור בנייה של פרוייקט מורכב של מכונית סברה הישראלית משנת 1962.
המכונית היא נסיון ראשון של דגם ספורט לשני אנשים שיוצר ותוכנן בארץ ובהמשך גם בחו"ל. נמכרו מספר מאות מכוניות ויש לא מעט שעדיין מוחזקות אצל אספני מכוניות ישנות לאחר שיפוצים.
מכיוון שאני פטריוט, החלתתי לבנות את המכונית הראשונה מתוצרת ישראל והסברה נבחרה ובהחלט מרשימה ויפה. יצרן המכונית (אוטוקארס) ייצר בהמשך הדרך גם את משפחת מכוניות הסוסיתא (כרמל, טנדר, מסחרית ועוד) שהיו בשימוש שנים רבות בארץ בשוק האזרחי והצבאי והייחוד של כל המכוניות (מעבר לפשטות ואיכות נמוכה...) היה שהגוף היה עשוי מפיברגלס.
השימוש בפיברגלס לא היה חדשני (יש עוד מכוניות כמו הקורבט ואחרים) אבל המימוש היה פשוט וזול.

היו 2 דגמים עיקריים - עם גג מתקפל ועם גג מתכת קשיח. אני בונה את הדגם עם הגג המתקפל כי הוא נראה יפה וספורטיבי יותר.

להלן תמונה של הדגם שאני בונה של הסברה, הצבע יהיה אדום כמו בתמונה -



למעשה התחלתי את הפרוייקט בשנת 2018 וייצרתי חלקים רבים אבל בתקופת הקורונה הפסקתי את הפרוייקט למשך כ 3 שנים ועכשיו יש לי יותר זמן פנוי אז חזרתי במרץ לפרוייקט.

הפרוייקט מורכב מאד מכיוון שזה לא מקרה של שיפוץ קלאסי של מכונית אמיתית בו ניתן לרכוש מכונית ישנה, חלקי חילוף, אביזרים וכו', לשפץ, לצבוע ולהחיות את המכונית. מכיוון שזה דגם בקנ"מ בערך 1/2, אין אף חלק קיים או מתאים ! ואני צריך לייצר את כל החלקים בעצמי.
כל המכונית משורטטת בתלת מימד בדיוק רב, כרגיל כמו כל פרוייקט סקראץ של סקייל יש עבודה מקדימה רבה ומייגעת של איסוף תמונות, שרטוטים, ספר רכב וכו' ומתוכם לשרטט בעצמי את כל החלקים תוך כדי לימוד מעמיק של מכלולי מכונית ואיך הם עובדים (לדוגמא דיפרנציאל, מערכת בלמים אחוריים וכו') ובפרט איך זה היה בנוי בדגם הספציפי אפילו שלא רואים מבחוץ.
לאחר השרטוט המפורט, מתחילה העבודה הענקית של תכנון ויצור חלקים.
באופן כללי, חלקים של שלד שנושאים משקל ומאמץ ייוצרו מברזל כמו שלד המכונית ונאמן למקור, חלקים פונקציונליים שנושאים עומס ייוצרו מאלומיניום בעיבוד שבבי, חלקים לצורך הסקייל המדויק אבל שאינם פונקציונליים (כגון גוף מנוע, רדיאטור וכו') ייוצרו בהדפסה תלת מימד במדפסת שלי. חלקים אחרים כמו כיסויי כסאות, ריפודים וכו' ייוצרו מעור (או דמוי עור), בד, פוךיקרבונט וכו' לפי הצורך.
מעבר לכך כמובן יהיו קישוטים, פסי כרום, צבעים שונים וכו'.

בקיצור, פרוייקט ענק ורב שנים וכאמור התחלתי ב 2018 וממשיך עכשיו.
מאחל הנאה בקריאה ואם יש שאלות אשמח לענות.


נערך על ידי אייל מירון - 02 ספטמבר 2023 בשעה 10:05


__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4098
נשלח בתאריך: 02 ספטמבר 2023 בשעה 10:34 | IP רשוּם
 

בניית מכלול הציר האחורי והדיפרנציאל

החלק הראשון, הגדול והמורכב ביותר מבחינת ייצור הוא מכלול הגיר האחורי והדיפרנציאל שבתוכו.
הגיר בנוי משני חלקים גדולים שהתחילו כגושי אלומיניום גדולים וכבדים ובמשך כ 30 שעות עבודה של שיבוב (חריטה ידנית, כרסום CNC במכונת CNC שבניתי בבית והרבה עבודה ידנית) לכל אחד מחצאי מכלול הגיר בסוף נוצר המכלול.

ייצור החצי הימני של מכלול הגיר -

החלק מתחיל כגוש ענק של אלומיניום ומעובד לגלילי דפינה בקצוות כדי שניתן יהיה לדפון אותו לתהליך הכרסום.




בתהליך הכרסום מעבדים 4 כיוונים מסביב לחלק, בכל תהליך כזה יש בהתחלה עיבוד גס לצורת מדרגות קרובות למתאר הסופי ואחר כך עיבוד תלת מימד (3 צירים במכונה) עם כרסום ראש עגול לקבלת המתאר החלק והסופי בתהליך הכרסום (אחר כך יש עבודת ליטוש ידנית...)




לאחר עיבוד 4 צדדים בגס ובכרסום עדין מדויק, כורסם כל התוך של החלק (המון שעות עבודה) ולאחר כרסום גס יש תהליך של כרסום תלת מימד מדויק עם כרסם ראש עגול עד לקבלת מתאר מדויק של הצד הפנימי



לאחר השלמה ועיבוד שאר הכיוונים מתקבל החלק הימני של מכלול הגיר.






__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4098
נשלח בתאריך: 13 ספטמבר 2023 בשעה 08:09 | IP רשוּם
 

ייצור החצי השמאלי של מכלול הגיר
החצי השמאלי קטן יותר וקצת קל יותר ליצור אבל עדיין המון עבודה גם במכונה וגם ידנית.
כרגיל צתחיל בגוש גדול של אלומיניום -


לאחר כרסוס תלת מימדי גס, מתחיל כרסום עדין עם כרסם ראש עגול במשך כ 10 שעות - 


ועכשיו לרוקן את הצד הפנימי, עוד כ 10 שעות - 


שני החצאים מורכבים בהרכבה ראשונית - 




__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 

אם ברצונך להגיב לנושא זה עליך קודם להתחבר
אם אינך רשום/ה כבר עליך להרשם

 

משתמשים שצופים בשרשור זה - ו- 1אורח(ים)

גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה


Web Wiz Heb - מערכת פורומים בעברית גרסה 1.25
תרגום עברי באדיבות K קידום אתרים
Powered by Web Wiz Forums version 7.96
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide


העמוד הזה נוצר וחושב תוך 0.2813 שניות.