תפריט
  נושאים פעילים נושאים פעילים  עזרה עזרה    הרשמה הרשמה  התחברות התחברות
יצירת פריטי סקייל
 הפורום הישראלי לטיסני ומסוקי סקייל : יצירת פריטי סקייל
נושא

נושא: יצירת כני נסע סקייל לטיסן Ford Tri Motor

כותב
הודעה
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4105
נשלח בתאריך: 19 אוקטובר 2013 בשעה 09:51 | IP רשוּם
 

התבקשתי ע"י ידידי אופיר בן-יעקב לייצר סט כני נסע סקייל לטיסן שהוא בונה ולהלן תהליך הייצור:
התהליך מתחיל כרגיל בקבלת מידות כלליות וקנ"מ ולאחר מכן חיפוש ולימוד המנגנונים והצורה המדוייקת מתמונות ברשת.
למטוס 3 מנועים - 2 בכנף ואחד בחרטום. כני הנסע מתחברים מתחת לכל מנוע בכנף ונתמכים לגוף ע"י מוטות. המבנה מיוחד מאד והעבודה נעשתה תוך כדי תשומת לב רבה לדיוק בפרטים וכן לקבלת מנגנונים שכולם מתפקדים כמו האמיתי.
להלן תמונות של שלבי היצור וחלקים:
יצירת חלקי הסטראט והבוכנה בחריטה ידנית - 



שני החלקים אחד בתוך השני. ביניהם יהיה שרוול דלרין להחלקה ויצוב שיחרט מאוחר יותר ובתוכו גם תנוע הבוכנה והקפיץ -


החלק הבא זעיר מאד ומשקלו כ - 0.2 גרם... קשה מאד לייצור. הוא נמצא בתוך התושבת התחתונה של כן הנסע ותפקידו למנוע מעיכה כשמהדקים את התושבת על רגל הבוכנה וכן עליו מחברים טבעת לקשירת המטוס למסלול או גרירה שלו -


 


הרכבה ראשונה של רגל הבוכנה של כן הנסע עם התושבת התחתונה -


אפשר לראות היכן נמצא החלק הזעיר מהתמונה הקודמת -



יצירת טבעת תפיסה למוט תושבת מערכת הבלמים -



יצירת תותב שמשמש כציר למוט התפיסה הצידי של כן הנסע לצידי הגוף (יש מוט אמצעי ויש מוט אלכסוני צידי) -



והרכבה עם החלק המתכוונן של התותב. יצרתי אותו עם מוט הברגה כך שניתן יהיה לכוון את זוית כל גלגל כך שיסע נכון (כלומר יתכנס פנימה או החוצה לפי רצוננו) -


יצירת טבעות החבק שמחזיקות את חוטי הגבלת הבוכנה. הטבעות עשויות פליז 0.6 מ"מ והן לא רק פריט סקייל אלא הן ממש מחזיקות את הבוכנה והגלגל שלא יפלו החוצה כשהמטוס ממריא (לא המצאה שלי כך תוכנן המטוס המקורי...) -


חוטי הגבלת הבוכנה לעיל - יוצרו מחוט חשמל שזור מלופף עם יצירת טבעת הקצוות והלחמה כך שיראה בדיוק כמו המקור - 


בתוך הסטראט חרטתי גליל מדלרין (פלסטיק קל וקשיח מאד בעל מקדם חיכוך נמוך מאד דומה לטפלון). הגלילים הוכנסו בלחץ לתוך חלל הסטראט ואז נחרטו מבפנים יחד עם הרגל כך שהתקבלה התאמה מדוייקת לקוטר הבוכנה שנעה בתוכה. עובי הדופן המתקבל הוא כ - 1 מ"מ.


הרכבה של כל החלקים יחד וכיוונים -


אפשר לראות גם את טבעת הקשירה שמחוברת לתחתית כן הנסע -



וסט מורכב -


ולהלן מספר תמונות של המטוס האמיתי וכן הנסע להמחשה:



נשארו עוד כמה חלקים למימוש, המשך יבוא 



נערך על ידי אייל מירון - 19 אוקטובר 2013 בשעה 10:21


__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
Ofirby
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 15 מרץ 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1337
נשלח בתאריך: 19 אוקטובר 2013 בשעה 12:14 | IP רשוּם
 

אייל,

פשוט מדהיייםםםםם, אין מילים, ראיתי את החלקים ב LIVE, זה הרבה יותר מרשים.
כרגיל, מקצוען אמיתי שלא מוותר על אף פרט 

תודה רבה רבה 
אופיר
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Ofirby חפש הודעות אחרות של Ofirby
 
משה שוורץ
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 12 מרץ 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1796
נשלח בתאריך: 19 אוקטובר 2013 בשעה 20:27 | IP רשוּם
 

 

 אכן יצירת אומנות ,יש למסגר ולתלות על הקיר.



__________________
משה שוורץ
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של משה שוורץ חפש הודעות אחרות של משה שוורץ
 
אבי סירוטה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 04 יוני 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 3045
נשלח בתאריך: 19 אוקטובר 2013 בשעה 23:17 | IP רשוּם
 

יפיפה. אמנות אמיתי.
חוט ההגבלה יחזיק מעמד? מניח שגלגל וחלקי המתלה שאיתו יעברו את ה-250 ג"ר ויתכן והמשקל יגדל כתוצאה מניתוק מהיר בהמראה ( +G ) .


נערך על ידי אבי סירוטה - 20 אוקטובר 2013 בשעה 00:08


__________________
"A helicopter is an assembly of forty thousand loose pieces, flying more or less in formation"
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אבי סירוטה חפש הודעות אחרות של אבי סירוטה
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4105
נשלח בתאריך: 19 אוקטובר 2013 בשעה 23:26 | IP רשוּם
 

אבי,
החוט מחזיק 10 אמפר אז מה זה בשבילו 250 גרם? 
חוץ מזה אתה בטח יודע שהיצרנים חיים ממכירת חלקי חילוף 


__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
אבי סירוטה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 04 יוני 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 3045
נשלח בתאריך: 20 אוקטובר 2013 בשעה 00:07 | IP רשוּם
 

צודק אבל יש לקוחות שאתה לא רוצה יותר מפעם אחת 

__________________
"A helicopter is an assembly of forty thousand loose pieces, flying more or less in formation"
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אבי סירוטה חפש הודעות אחרות של אבי סירוטה
 
Dany Golan
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 26 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2617
נשלח בתאריך: 20 אוקטובר 2013 בשעה 00:15 | IP רשוּם
 

ראיתי ומיששתי במו ידי

אייל, כרגיל עבודה מדהימה ומדוייקת. לא התפשרת על יצור פירטי הסקייל

מת כבר לראות את זה מורכב על יתר היצירה

ClapClapClap



__________________
IT TAKES TWO THINGS TO FLYAIRSPEED AND MONEY
דני גולן
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Dany Golan חפש הודעות אחרות של Dany Golan
 
דרור סלומון
חבר פורום נאמן
חבר פורום נאמן
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 28 מרץ 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 397
נשלח בתאריך: 20 אוקטובר 2013 בשעה 01:17 | IP רשוּם
 

אייל, פשוט מדהים. כל הכבוד על הסבלנות והדיוק.

אפשר גם להזמין כמה חלקי סקייל "קטנים"?



__________________
דרור סלומון
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של דרור סלומון חפש הודעות אחרות של דרור סלומון
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4105
נשלח בתאריך: 20 אוקטובר 2013 בשעה 01:55 | IP רשוּם
 

אני תמיד עוזר לחברי המועדון. דבר איתי ונראה על מה מדובר.

__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
hifly
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4656
נשלח בתאריך: 14 דצמבר 2013 בשעה 08:58 | IP רשוּם
 

איל כרגיל מדהים

 



__________________
BIG really does Fly BETTER   

http://www.flyhi.org.il
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של hifly חפש הודעות אחרות של hifly בקר בדף הבית של hifly
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4105
נשלח בתאריך: 14 פברואר 2014 בשעה 08:28 | IP רשוּם
 

המשך העבודה - יצירת ג'נטים סקייל למהדרין עבור הגלגלים, לפי מטוס המקור.
לקח הרבה זמן עד שאופיר הביא לי את הגלגלים ועכשיו הגיע זמן יצור פרטי הסקייל עבורם.
העבודה מתחילה בחריטה ידנית מדוייקת של הג'נטים כולל שפה משופעת שתתאים בדיוק למבנה הצמיג. הג'נטים מחולקים לרכיב חיצוני (אותו רואים ממבט חיצוני למטוס) ורכיב פנימי (אותו רואים בחלק הפנימי מתחתית המטוס).

להלן תמונה של הצמיג עם השיפועים בשולי החלק בו יכנס הג'נט. הצמיג עשוי גומי ספוגי מוקשח וקל (5" של דוברו) - 


להלן תמונות של הג'נטים לאחר עבודת החריטה הידנית - 




לאחר מכן ביצעתי עבודת כרסום רבה לשני סוגי החלקים - החיצוני והפנימי. החלק החיצוני קשה הרבה יותר עקב הכיפה שיש לו שמצריכה כרסום תלת מימדי שלוקח כ - 4 שעות בנוסף לשאר העיבוד של כל הג'נט. בחלק הפנימי זה שטוח.
סה"כ עבודה על כל ג'נט זה בערך 10 שעות בתהליכים שונים...
להלן תמונות של הג'נט החיצוני עם הכיפה - 




תמונות של החלק הפנימי של הג'נט (זה שרואים מתחת למטוס). כאן אין כיפה אלא יש שקע שטוח שם יכנסו הבלמים - 



ומבט על הגלגל המורכב (עדיין ללא ברגי החיזוק). צד חיצוני - 


וצד פנימי - 


ומבט בזוית כך שניתן לראות את הכיפה היפה - 


והנה תמונה של המטוס האמיתי כך שניתן לראות את הדיוק בצורת ופרטי הג'נטים - 


נשאר עוד לייצר את חלקי תומך הבלמים והחלקים סביבו. המשך יבוא...



נערך על ידי אייל מירון - 14 פברואר 2014 בשעה 08:35


__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
haim
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 23 מרץ 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2559
נשלח בתאריך: 14 פברואר 2014 בשעה 09:50 | IP רשוּם
 

אייל-יפה, יפה, יפה. 
היום ראיתי את גוף הטיסן בהתהוותו, מרשים במיוחד לוח השעונים הקטן וחלקי הקוקפיט השונים. יש עוד הרבה עבודה אבל הכיוון מרשים ויפה. 
קיבלתי זריקת מרץ להמשך העבודות שלי...


__________________
Remember when...Sex was safeAnd flying was dangerous
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של haim חפש הודעות אחרות של haim
 

עמוד של 3 הבא >>
 

משתמשים שצופים בשרשור זה - ו- 1אורח(ים)

גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה


Web Wiz Heb - מערכת פורומים בעברית גרסה 1.25
תרגום עברי באדיבות K קידום אתרים
Powered by Web Wiz Forums version 7.96
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide


העמוד הזה נוצר וחושב תוך 0.5625 שניות.