תפריט
  נושאים פעילים נושאים פעילים  עזרה עזרה    הרשמה הרשמה  התחברות התחברות
גלריות תעוד בניה
 הפורום הישראלי לטיסני ומסוקי סקייל : גלריות תעוד בניה
נושא

נושא: בניית שישית וחצי מוסקיטו FB.6

כותב
הודעה
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 27 אפריל 2011 בשעה 09:15 | IP רשוּם
 

תמונה אחת תמיד נחרתת בזכרוני כילד-עומד בחצר ביום העצמאות 55 מסתנוור מהשמש והעננים וצופה ברעם המתגלגל -מטס ח"א  בשעות הבוקר מעל נוף-ים.

זו התמונה החרוטה-אומנם מ 3 שנים קודם לכן-אך משקפת היטב את החוויה.:

השנים-שנות החמישים- צנע ומחסור. הצבא הכלל וח"א בפרט- מאלתר תחזוקה וטייסים.

חלקם-נעולי סנדלים מטיסה בקייץ- הטייסים ("בסטי" רייזנר המסונדל ונמוך הקומה ושלום שחורי הנווט)-יורדים מ-ק 2112 ביולי 1953 . הם המושא לפרויקט. "בסטי" נהרג חודש לאחר התמונה  ב-7/8/53 מעל הים התיכון  עם ק-2112 "הקבוע" שלו-נמצאו עי צוללני חיל הים והיחידה לאיתור נעדרים של ח"א-רק לאחר 50 שנה-וגופתו וגופת הנווט שהיה עימו יהודה כץ-הובאו לקבורה ב-30/10/2001 .  אקדחו ושרידי מצנח ושעוני המוסקיטו אותרו אף הם . ארון מיוחד הוקדש בתצוגה במוזאון ח"א בחצרים לשרידי החפצים האישיים של רייזנר וכץ ושרידי ק-2112 .

בסטי -חניך מצטיין קורס טייס ב-51 - נהג להתלוצץ על קומתו הנמוכה (153) -"האוייב יחשוב שהיהודים מטיסים מטוסים ללא טייס..."

בין 6/8 ל-7/8/1953 (תוך יום וחצי ) איבדה טייסת 109 10% ממצבת הכלים-2 מוסקיטו וארבעה אנשי צוות-כולם מתאונות אימונים מעל הים וכל זאת- בימים הראשונים לאחר מינוי הוגו מרום האגדי-למפקד הטייסת.

היום ניתן לספר-שרבים סבלו מתת-תזונה ואף סרבו לטוס ללא מזון ראוי. המכונאים עמלו קשות על הכלים שתוכננו לטמפרטורות כניסת אויר למצננים של לא יותר מ-20 מעלות -ועבדו על 35 ואף 40 מעלות בטיסות ניווט וצילום בנגב והערבה. התוצאה- שריפות אטמים ונזילות  קשות-כך שהיתה חובה לכסות את הצמיג מאיכול השמן . המכונאים ספגו בבגדיהם הרבה נזילות ובכללי-תחזוקת המוסקיטו הייתה בעייתית בלשון המעטה.

טייסת  109 (המוסקיטו)וטייסת 69 (הפטישים-B17) שכנו בחצור. במטסים-יצאו לעיתים ביחד-

 

האוירה הייתה חופשית ופראית משהוא.  אין בקרת טיסה ואין מעקב.  אחרי המראה הייתה חופשי לטוס היכן שרצית ובגובה שרצית ללא להסתכן במשפט צבאי..נוהג קבוע היה להגיע בחזרה-נמוך- ולתת "באז" ראוי למגדל.  שימו לב לפטיש בצד ימין ולמרחבים הפתוחים מזרחה עד גבעות הרי יהודה..פרט נוסף-כיסוי הצמיגים מנזילות שמן.

הבנייה-

תוכניות של 81" הוגדלו ל-100" . 2 מנועי 26 , מתקפלים , הפרויקט יוצא לדרך.

 

 

 

 



נערך על ידי בומה - 03 מאי 2011 בשעה 03:06


__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 08 מאי 2011 בשעה 06:26 | IP רשוּם
 

התוכניות נסקרו לבנייה-הוחלט על מייצב גובה נתיק בלבד.

המנוע השני עם=0 שעות YW24 המתין אצלי 4 שנים להתקנת דו-מנועי-ויצטרף ל-YW24 ששרת נאמנה 5 שנים ובמצב טוב מאוד.

חיתוך החציצים והפרופילים יתחיל אחרי החג. עד אז: קצת תמונות. שיהה מה לראות ראבאק:

 

חצור 1953- טייסת 109 -דלתות תא פצצות ומדפים פתוחים לרווחה כדי להוריד לחץ הדראולי.

פתח גישה לרדיו וכבלי ניהוג פתוח אף הוא-כדי להוריד את הלחות והחום מאזור הזנב.

טייסת 110 אחות לטייסת 109 שימשה בעיקר לדגם PR צילום.  הרבה משימות צילום מעירק,מצריים,ערב הסעודית ולוב- כולם בוצעו בהצלחה ע"י 110 בתקופה 51-56.

הבנייה-

BRIAN TAYLOR המתכנן היחידי של הדגם הזה-בעצם כל המוסקיטו כדגמים בגדלים כאלה ואחרים-כולם בעצם או הגדלות של התוכנית -כמו כאן-או-הצמדות לקנ"מ המקורי.

התוכנית הבריטית נותנת הומאג' למתכנני דה הבילנד בכך-שתהליך הבנייה דוגם 1:1 מתיק היצור של המוסקיטו.

הכל מיוצר כ-2 קונכיות הנבנות בנפרד-ומוצמדות לאחר הדבקת החיפוי החיצוני-שהיה במקור דיקט תעופתי.

הגוף מכלול זנב (הפריק מהגוף לצרכי שינוע)-2 קונכיות לפני ציפוי. מכוון שהגוף אינו נושא במנוע וברעידות -המתכנן בחר לעשותו קל עם פתחי הקלה גדולים-ואינו שוקל יותר מ-500 גראם.  תופעה חדשה עבורי-אבל כך זה גם במקור.

2 הדיבלים העליונים והחור האמצעי-שם יבוא בעתיד  צינור קרבון-מחברים את הזנב עם הגוף הקידמי בשינוע. סרבויים ישבו בחור המרובע הקידמי ויתנו גישה לביקורת:

חלק קידמי שיוצמד לכנף עם ברגי כנף והמנועים-לפני צפוי. החור בחציץ 2 יכיל צינור קרטון

לאיכסון משקלות קידמיים-במידה ויבואו:

מכלול הגה ומייצב גובה-גם 2 קונכיות -מוצמדות כבר. הציפוי הוא בלזה 1/16 דקה כסכין גילוח

וכל ההגה הגמור בתמונה השנייה שוקל 135 גראם..:

 

גמר ציפוי חלק אחורי-זנב נתיק-

מייצב והגה גובה כמעט גמורים חוץ מקצות הגאים-

מייצב כיוון:

ציפוי גוף חלק קידמי( עגול כביצה)-ומאוד מקשה על הציפוי. זה נעשה בפרוסות פרוסות:



נערך על ידי בומה - 06 יולי 2011 בשעה 04:10


__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 14 יולי 2011 בשעה 02:18 | IP רשוּם
 

לכל החוששים ליצר מיצב גובה מתפרק- להלן כל מכלול הזנב מתפרק.

2 דיבלים בוק+צינור קרבון.הסרבוים גם יושבים בתוכו . מספיק בהחלט:

מכלול קידמי של הגוף יתחבר אינטגרלי לכנף המרכזית-כמו במקור. דלת טייסים ופוד תותחים תחתון מודבקים-ועליהם יבוא נייר אורז ודופ לגימור:

הולך על 2 מנועי 1800W כ"א חשמלי.

הפתח הקידמי ל-2 סוללות 5000MA  כ"א למנועים. הם גם יעזרו באיזון כי משקל הסוללות-1.2 ק"ג -נקווה שזה יספיק לאיזון-מקסימום עוד חצי קילו-יש תאים פנימיים בחרטום.

 מכסה המקלעים יהא נתיק ויאפשר החלפת סוללות.

זהוא זה עם הגוף, מייצב הגובה והכיוון+הגאים.  עוברים לכנף.



נערך על ידי בומה - 14 יולי 2011 בשעה 02:19


__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 06 אוקטובר 2011 בשעה 12:16 | IP רשוּם
 

החלק המרכזי עם מובילי קורות כנפיים חיצוניים והכנת בסיס מדפים.

נותר בעיקר בניית 2 כנפיים חיצוניים ומאזנות  (המוטה הכללית של הכנף  כ-3 מטר) ובניית סטים של 4 מדפים,ועיבוי אזור המנועים לצורתם הסופית . כמובן שנותר גם ציפוי הכנף בקורות 3 מ"מ.

באזור הרדיאטורים כבר בוצעה הכנה לווסתי המהירות ופריקת החום-כמו במקורי.

הגוף ומכלול הזנב גמורים -נותר רק עוד תא פצצות תחתון ואות קריאה מאייל-שהמתקפלים בעבודה...

 



__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 09 אוקטובר 2011 בשעה 04:10 | IP רשוּם
 

תושבת הזנב הפריק (דיקט 4 מ"מ תעופתי) ומכלול קידמי הכולל את תא הפצצות-בקיבוע.

העניין הקריטי כאן הוא הישור הנכון-המוסקיטו המקורי אחרי חיבור 2 חצאים קידמיים-קיבל את 2 החצאים האחוריים וכל העניין ישב על JIG מתכת והזנב התחבר ישר .  אצלנו זה עם העין, ותפילה.

הגודל כבר מתחיל לעשות בעיות שינוע בחדר עבודה. נתגבר. מה שלא הצלחתי זה לטפל בגודל של התמונה. שיהה.

 

 

 



__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 15 אוקטובר 2011 בשעה 01:58 | IP רשוּם
 

תאום הזנב (עם לייזר)  ובניית תא פצצות שיכיל גם את הרדיו וגישה לנעילת זנב פריק

המשקל כרגע ללא כנפיים חיצוניים וציפוי-3 קילו.



נערך על ידי בומה - 15 אוקטובר 2011 בשעה 10:37


__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 22 אוקטובר 2011 בשעה 11:59 | IP רשוּם
 

תא הפצצות בתהליך ציפוי. הוא פריק כדי לאפשר גישה לרדיו ולפריקת מכלול הזנב לשינוע.

קרש הגיהוץ ממש מפתיע בורסיטליות שלו כולל ציפוי בד המונע שריטות. מומלץ.



__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 02 נובמבר 2011 בשעה 09:03 | IP רשוּם
 

2 הפנלים החיצוניים נבנו( לא כולל שפת התקפה) ונמדדו לזויות תואמות.

תודה לאל-הם תואמים. מוטת הכנף התיצבה על 265 ס"מ .

שלב הבא-בניית מדפים (4) ומאזנות.

מהסיני הוזמנו צירי  OFFSET - HD שהיו כמו במקור (לא צמודים לשפת הזרימה -אלא-בשליש הקידמי של המדף/מאזנת)-העניין הוא שלא היו זמינים תקופה ארוכה וסוף סוף הגיעו לHK ומייד הוזמנו.

צירי ה-OFFSET

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יג



נערך על ידי בומה - 02 נובמבר 2011 בשעה 10:12


__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 30 דצמבר 2011 בשעה 06:02 | IP רשוּם
 

כן.כאן בונים.

כל מערכת המדפים (4 נפרדים) ומאזנות נבנו והורכבו. מדפים פנימיים יפתחו 45 מעלות-כבמקור . המשקל של מכלול מרכז וכנף לא עובר עדיין 3.5 קילו-אני אופטימי שכל המודל לא יעבור 8 קילו להמראה שזה 2 קילו פחות מהמשקל של דגם מקביל (MICK REEVES)-

אבל שלי חשמלי-כך שהמשקל אמור להיות קל יותר-וכך נבנה עם דגש על בלזה 1/16 .



נערך על ידי בומה - 30 דצמבר 2011 בשעה 06:03


__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 06 ינואר 2012 בשעה 10:30 | IP רשוּם
 

היום אייל מירון הראה לי את התכנון שלו למתקפלים שהוא בשלבים מתקדמים-

אני מעלה כאן תמונות של מערכת פנאומטית על זרוע אחורית של המתקפלים -אומנם עדיין לא של אייל-אבל אצלו יהה רק יותר טוב.



__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 15 ינואר 2012 בשעה 07:50 | IP רשוּם
 

תמונות משבת הגשומה- עובדים על הציפוי-לפני תחילת שלב הנסלים.

הגודל כבר מתחיל להראות-2.7 מטר ומשקל ללא מערכות מנוע ורדיו ומתקפלים-כרגע כבר 4 קילו (ללא מכלול זנב), מקווה כבר לא לעבור 9 קילו להמראה...



נערך על ידי בומה - 15 ינואר 2012 בשעה 07:52


__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 15 ינואר 2012 בשעה 10:02 | IP רשוּם
 

תושבות המנוע הורכבו ואוזנו לזויות.

תהליך בניית הנסלים יתחיל סביב המזבח הזה. בדעתי לעשותם מבלזה בלבד -הרבה עקב

האופי המתון והרגוע של המנועים החשמליים-ללא כל הרזוננסים ואדי הדלק והשמן.

הווסתי מהירות ישבו בתוך הכניסות למצננים המקוריים.

 



__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 

עמוד של 2 הבא >>
 

משתמשים שצופים בשרשור זה - ו- 1אורח(ים)

גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה


Web Wiz Heb - מערכת פורומים בעברית גרסה 1.25
תרגום עברי באדיבות K קידום אתרים
Powered by Web Wiz Forums version 7.96
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide


העמוד הזה נוצר וחושב תוך 0.5000 שניות.