כותב |
|
moshe חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1230
|
נשלח בתאריך: 29 דצמבר 2008 בשעה 12:46 | | IP רשוּם
|
|
|
|
לאחר בדיקות והערות החלטתי לבנות את הכנ נסע הראשי בבניה עצמית החלקים חוץ מהמוט הפנימי והתותב של הציר לגלגל (שעדין לא שורטט) שהם יהיו ממתכת כל החלקים יהיו מאלומניום הנה שרטוט ראשון לא מושלם סופית השאלות שעלו לי - בהנחה שהטיסן יגיע למשקל עד 15 ק"ג מה חוזק ואורךהקפיץ (בהתחשב במסה ומהירות הטיסן בנחיתה)? האם חלק 2 עם עובי דופן 2 מ"מ מספיק חזק?

|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
Dany Golan חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 26 פברואר 2006 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 2617
|
נשלח בתאריך: 29 דצמבר 2008 בשעה 13:58 | | IP רשוּם
|
|
|
|
משה שלום
אתה צריך להרכיב קפיצים שעומדים ב כ 15 ק"ג (בכל צד) וזאת על מנת שמשכך כן הנסע לא יתכווץ תחת המשקל העצמי של הטיסן ועם זאת יתקווץ ויספוג מכת נחיתה.
קוטר חיצוני של הקפיץ - 0.5 מ"מ קטן מהקוטר הפנימי של הצילינדר.
אורך הקפיץ - שיאפשר קיווץ של עד 20 מ"מ. אים הרווח בין קצה הבוכנה לקצה העליון של הצילינדר גדול מידי, מלא אותו בחלק מוט בקוטר הבוכנה.
תוכל למצוא קפיצים בבתי מלאכה לייצור קפיצים באזור דרום ת"א. (מופיעים בדפי זהב) בדרך כלל יש להם ארגזי עודפים.
יש להם אמצעי למדוד את הלחץ הדרוש לקיווץ. במידה ולא, תלחץ את הקפיץ על משקל אדם לצורך מדידה.
__________________ IT TAKES TWO THINGS TO FLYAIRSPEED AND MONEY
דני גולן
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
moshe חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1230
|
נשלח בתאריך: 29 דצמבר 2008 בשעה 14:15 | | IP רשוּם
|
|
|
|
דני ערב טוב כל כן נסע צריך לעמוד ב 15 ק"ג? למעשה שניהם יעמדו ב 30 ק"ג אם הבנתי נכון, עוד בדיקה שעשיתי כשהטיסן במצב אופקי לקרקע היא לראות אם אורך הסטרט מספיק בשביל אורך חצי פרופ מהקרקע וזאת בהנחה שאורך הסטרט 340 מ"מ כולל רדיוס הגלגל ובזוית של 58 מעלות אז בחישוב של סינוס קיבלתי 290 מ"מ ועם פרופ של 22 אינץ יש הפרש מהקרקע כ 10 ס"מ.
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
Dany Golan חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 26 פברואר 2006 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 2617
|
נשלח בתאריך: 29 דצמבר 2008 בשעה 14:34 | | IP רשוּם
|
|
|
|
נכון מאוד משה. 15 ק"ג בכל צד. 30 ק"ג סה"כ.
__________________ IT TAKES TWO THINGS TO FLYAIRSPEED AND MONEY
דני גולן
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
moshe חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1230
|
נשלח בתאריך: 29 דצמבר 2008 בשעה 14:58 | | IP רשוּם
|
|
|
|
אוקי אני מחר יסע לחפש קפיצים מתאימים לבנתיים התחלתי לחתוך חלק מהחלקים הנה כמה תמונות


|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
moshe חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1230
|
נשלח בתאריך: 07 ינואר 2009 בשעה 13:35 | | IP רשוּם
|
|
|
|
טוב חזרתי לשולחן העבודה אז יש הרבה שינויים בתיכנון והשרטוטים בהתאם

הכנ נסע לא גמור סופית , מבחינת ההרכבה נשאר לי לקבע את חלק הציר של הגלגל כדי שלא יסתובב סביב עצמו למעשה במקור המספרים עושים את הפעולה הזאת.





מה שלא כל כך מובן לי שבגלל זוית של 58 מעלות אז נוצר כח על הכנ נסע מהציר עד למרכז ולמומנט הזה אין שיכוח?
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
אייל מירון מנהל פורומים

מנהל האתר
הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 4105
|
נשלח בתאריך: 07 ינואר 2009 בשעה 13:45 | | IP רשוּם
|
|
|
|
משה,
נראה ששילמת למישהו שיעשה ריתוכי אלומיניום (ואם זה כך אז לפחות שיתן תמורה על התשלום ויעשה ריתוכים טובים יותר... ואם זה עבודה של חובב אז זה יפה מאד ).
נראה לי שיש לך בעייה רצינית בתכנון, כל רגל צריכה להיות בזוית 58 מעלות כלפי קו האנך של הגוף כלומר הרגליים נמצאות בזוית פתוחה כלפי הגוף והחלק התחתון הוא בזוית 58 מעלות לצד השני כך שציר הגלגל יהיה מאוזן לבסוף. אם התמונות לא הטעו אותי אז הרגליים אצלך בזוית ישרה לעומת הפלטות של החיזוק כלומר תקבל רגליים אנכיות ולא כך צריך להיות. תראה דוגמה אצל אייל עם כני הנסע של רוברטס.
מעבר לכך אל תשכח שצריך גם מספריים בין החלק הבוכנה שנע לחלק הקבוע גם כדי שיראה אמיתי וגם למנוע מהבוכנה להסתובב עם הגלגל כמו בעגלה של סופר... לא ראיתי נקודות אחיזה למספריים כרגע.
נערך על ידי אייל מירון - 07 ינואר 2009 בשעה 13:48
__________________ אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול... בברכה,אייל.
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
moshe חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1230
|
נשלח בתאריך: 07 ינואר 2009 בשעה 13:59 | | IP רשוּם
|
|
|
|
אייל אני לא טעיתי כנראה הצילום מטעה הנה צילום יותר מדויק

|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
zx9rr חבר פורום מתמיד


הצטרף / הצטרפה: 20 אוקטובר 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 846
|
נשלח בתאריך: 07 ינואר 2009 בשעה 23:20 | | IP רשוּם
|
|
|
|
איל: { נראה ששילמת למישהו שיעשה ריתוכי אלומיניום (ואם זה כך אז לפחות שיתן תמורה על התשלום ויעשה ריתוכים טובים יותר... }
מי שילם????מושון????חחחחח היצחקתה אותו.....
------------------------------------------------------------ ----
מושון.... זה ניראה מצוין....
__________________ בבירכת-נחיתות כמספר ההמראות.
ראובן.
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
moshe חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1230
|
נשלח בתאריך: 08 ינואר 2009 בשעה 00:56 | | IP רשוּם
|
|
|
|
אייל היי המספריים עדיין לא מוכנות, בדקתי את אזור הקפיצים בהפעלת כח כיפוף הוא אזור חלש יחסית ולכן אני מוסיף עוד צינור לעבות את עובי הדופן באזור,כל זה ממש עכשיו בעבודה .
ראובן- רתכת אלומניום זה גדול עלי, אם היה כזה אתה היית יודע עליו .
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
moshe חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1230
|
נשלח בתאריך: 15 ינואר 2009 בשעה 13:19 | | IP רשוּם
|
|
|
|
הכנ נסע מוכנים להתקנה, אני מתקין רק את התושבת של המנגנון לצורך הדבקת האורכנים של הגוף. את המספרים לא שכחתי אני חושב שהמנגנון שיצרתי פשוט ונוח יותר. את המספרים אני איצר מאלומניום ובכך יהיו קלים וכמנגנון סקיילי. הנה כמה תמונות


בנתיים קיבלתי את המוביל והצינור של הכנפיים אז בכיף התחלתי לבנות את הכנף המרכזית אני לא זוכר אם אמרתי בעבר אבל פשוט כיף לייצר את הטיסן הזה .
כמה דברים שלקחתי בחשבון- בהתחלת ההרכבה אני מתאים את החלקים ובסוף בסוף מדביק. את הפרופילים הרכבתי על המוביל כעמדת יחוס. יש שימס בעובי 1/4 אינצ שמתמשים בו לצורך הדבקת הקורותהתחתונות. בפרופילים יש את תעלות להדבקת הקורות אז במקומות "שהתעלה עמוקה או רחבה אני השתמשתי עם נסורת בלזה עם דבק אליפתי , כשזה מתייבש הוא נהיה בטון
הנה כמה תמונות







|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
moshe חבר פורום מושבע


הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007 מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1230
|
נשלח בתאריך: 18 פברואר 2009 בשעה 14:06 | | IP רשוּם
|
|
|
|
המשך עבודה על הכנף העליונה פשוט המון פרופילים הנה כמה תמונות התמונות מסודרות לפי השלבים שהרכבתי את החלקים




הפרופיל במרכז הכנף זהים ולכן נח שייף את הפרופילים לפי שבלונה שהכנתי מראש





אני מקווה שלא היגזמתי בתמונות אם כן זה תכף נגמר





אחרי הפגישה אצל אורן בבית עם ההרצאה של פטר והסטירמן שאייל הביא זה נתן חשק להמשיך לבנות.
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|