נשלח בתאריך: 28 נובמבר 2008 בשעה 08:40 | | IP רשוּם
|
|
|
|
אסביר לך ,
החילחול של הדבק הדליל בעץ בלזה או הדיקט צפצפה הוא עמוק יותר וכמובן שיש להתיחס לכיוון הסיבים , 0.25 מ"מ זה בעץ אורן - בעץ בוק אולי טיפה פחות אבל יש חשובות לכיוון הסיבים .
כאשר אתה מדביק דיקט תעופתי - או דיקט צפצפה סנדויץ יש בו שכבות שתי וערב ,
בשכבות אשר קצותיהם נמצאים בזוית ישרה לאזור ההדבקה החדירה תהיה עמוקה יותר ואף תגיע ליותר מ 1 מ"מ , הדבק מתיבש כאשר סביבו רטיבות - ולכן החלק החשוף לאויר הלח יתיבש תחילה ובתוך העץ עוד ימשיך החילחול ככל שהעץ פחות לח בתוכו כמובן ..
כדאי לתרגל כמה פעמים הדבקה כזו יש לשפוך מהר את כמות הדבק הרצויה ולהטות את אזור ההדבקה כך שהדבק יזרום על גבי פינות אזור ההדבקה , מומלץ להתחיל באיזורים בהם הסיבים חתוכים הדבק יחלחל פנימה עד להתקשותו יש להצמיד את הבקבוק לנקודה אחת ולהזרים דבק בכמות המספקת להמשיך ולהזרים ולתת לדבק לחלחל. הפסקה בהזרמה לפני סיום הכמות המתאימה תעצור את החילחול כתוצאה מהתיבשות הדבק במבוא ,החדירות לתוך העץ תהיה עמוקה יותר .
לא קרה לכם שהדבקתם צד אחד של הטיסן והדבק חילחל לצד השני והדביק לכם את היד ?
במיוחד על חומרים שהוא לא נספג פנימה ?
הייתרון שבשיטה היא שקודם כל סוגרים בקליבות את מה שרוצים להדביק ורק לאחר מכן מדביקים .
דבק האיפוקסי בשל סמיכותו לא חודר לתוך העץ היטב , ולכן כאשר אני משתמש באזורים בעלי שטח כמו שורש כנף - אין אפשרות לעשות זאת עם דבק דליל כי השטח גדול מדי אני מורח איפוקסי בשני צדדי ההדבקה כדי לגרום לו לחדור לתוך סיבי העץ במיוחד אם הוא לא משוייף עדין כפי שניתן לראות בשורשי הכנף בטיסני ה-ARF ורק לאחר מכן מצמיד את החלקים .
כמובן שיש הגבלה לעובי של החלק המודבק אם הוא יותר מדי עבה מעל 8 מ"מ אפשר להכין מגרעת על מסור דיסק לאורך קצה ההדבקה כדי שהדבק יחלחל מבפנים ויספג היטב אם אין אפשרות כזו נחזור לשיטה הישנה והטובה האהובה על בומה האיפוקסי .
מה שכן מומלץ להתאמן קצת על חלקי עץ שונים לפני שהולכים להדבקת הטיסן עצמו .
לתכנן את מסלול הספיגה ולהחזיק את החומר המודבק בזויות הנכונות ביחס לכוח המשיכה לתת לו לחלחל למקום שאנו מעוניינים שיחלחל .
|