תפריט
  נושאים פעילים נושאים פעילים  עזרה עזרה    הרשמה הרשמה  התחברות התחברות
תהליכי בניית טיסני ומסוקי סקייל
 הפורום הישראלי לטיסני ומסוקי סקייל : תהליכי בניית טיסני ומסוקי סקייל
נושא

נושא: 1/4 סקייל סטירמן של זירולי

כותב
הודעה
אייל_פ
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 18 מרץ 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2783
נשלח בתאריך: 06 נובמבר 2010 בשעה 23:08 | IP רשוּם
 

מושון, ניראה סוף הדרף

בהצלחה בטסט פלייט

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל_פ חפש הודעות אחרות של אייל_פ
 
Oren
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
קפטן המועדון

הצטרף / הצטרפה: 16 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2302
נשלח בתאריך: 07 נובמבר 2010 בשעה 02:49 | IP רשוּם
 

מושון !!

כל הכבוד על התוצאה המרשימה ... בהחלט גאוות יחידה.
ללא ספק הסכימה סיפקה לסטירמן "חיים" משלעצמו !! 

אני משוכנע שהחיוך שלך נמתח מקצה לקצה בכל פעם שאתה מיישיר מבט לעבר הטיסן.

מהו משקל ההמראה הצפוי?

מאחל לך הרבה הצלחה בטיסת המבחן !!




__________________
כנף אחת - זה כבר לא באופנה....
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Oren חפש הודעות אחרות של Oren
 
בומה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי
סקייליסט מתלהב...

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4566
נשלח בתאריך: 07 נובמבר 2010 בשעה 05:10 | IP רשוּם
 

מוישה-

תתקשר אלי-בק"ע ירידה משותפת  לנורסמן.

תמחוק את המאגר המפוצץ של ההודעות הפרטיות. אי אפשר לשלוח לך.



__________________
רוצה לספר בדיחה לאלוקים? ספר לו על התוכניות העתידיות שלך...ראו אלבום מתעדכן בבניית שישית סקייל מוסקיטו.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של בומה חפש הודעות אחרות של בומה
 
moshe
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1230
נשלח בתאריך: 07 נובמבר 2010 בשעה 06:33 | IP רשוּם
 

חברים

תודה רבה.

אני רוצה לשתף אתכם בחווית הבניה שלי ולומר -

אני תמיד זוכר כל שלב ושלב בבנית הטיסן ולא נראה לי שאשכח זאת עוד הרבה זמן,
זה כיף וסיפוק אדיר להתקדם עם הזמן ולעבור אתגרים חדשים בבניה וללמוד תוך כדי בניה
ובהזדמנות זו אני רוצה לומר שכל טיסני ה ARF למינהם מתגמדים ביחס למחשבה, לבניה ולהשקעה שיש בבנית טיסן מהתחלה.
למעשה כל טיסן וטיסן שבניתי יש לו את היחודיות שלו ובכך גם הרכבות חדשות וזה החלק האומנותי והיפה שבבניה.
 
והדובדבן הוא כמו שכתבתי בתחילת השירשור החותמת(הגושפנקה) שאחרי הטסט פלייט(אבי תודה על התיקון, ד.א זה היה עדין מתוך התלהבות)שהטיסן נכנס לטייסת מבצעית.

אורן אין ספק שאתה צודק יודע ומכיר את ההרגשה הזו.
משקל הטיסן תפח ותפח והגיע ל 13,550 ק"ג.(מתוכם 1720 גרם לאיזון).
חייב לציין לפי התוכניות של זירולי המשקל נע בין 32-35 פאונד שזה בין 14-15 ק"ג.

 

 

 



נערך על ידי moshe - 07 נובמבר 2010 בשעה 22:00
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של moshe חפש הודעות אחרות של moshe
 
moshe
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1230
נשלח בתאריך: 07 נובמבר 2010 בשעה 07:34 | IP רשוּם
 

הטיסן נבנה על סכמת מטוס שהיה בבית ספר לטיסה "סירקין"
הסטוריה של חיל האוויר באותה תקופה:

בית הספר לטיסה הראשון של חיל האוויר פעל ליד כפר סירקין, בבסיס "אלון"
(ע"ש אלון מודי ז"ל, מפקדה הראשון של טייסת 101 טייסת הקרב הראשונה
של חיל האוויר, שנהרג בעת נחיתה במשרשמידט בשדה הרצליה).
הבסיס נקרא "כנף 12" והפתיחה הרשמית הייתה ב 20 באוקטובר 1949.
ימי סירקין חקוקים בתולדות בית ספר לטיסה ובתולדות חיל האוויר כעידן מטוסי הבוכנה 

- בית הספר הפעיל מטוסי "פוקר" ו "סטירמן" לאימון ראשוני ומטוסי  " הרוורד" לאימון
מתקדם.
לאחר כמעט שש שנות פעילות עבר בית הספר במרץ 1955 לבסיס תל-נוף.
מפקדי בית הספר לטיסה בשנות פעילותבסירקין היו - סא"ל בנימין בונה, סא"ל גדעון שוחט
וסא"ל דוד איסטרמן.
קורס מס' 17 ענד את כנפי הטיס במסדר חגיגי בתל-נוף ובכך באה אל סיומה תקופה
מרגשת של הדרכת טיסה בתחילתו של חיל האוויר.
אין ספק כי בסירקין צמחו הכנפיים הראשונות ועמן גם המסורת, ההוי, נוהלי ההדרכה
והאווירה המיוחדת של פרחי הטיס, כל אותן אבני מסד ששימשו סימני דרך לעשרות
קורסים בהמשך.

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של moshe חפש הודעות אחרות של moshe
 
moshe
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1230
נשלח בתאריך: 19 נובמבר 2010 בשעה 09:42 | IP רשוּם
 

יש -   גו  שפ  נק  ה.

הבונבון של מושון

במבצעית.
(מושון אהבתי את הצביעה ).

יום חמישי בצורה ספונטנית קיבלתי הודעה מאופיר "מתוכנן שבשישי הקרוב נהיה בערד". לא יכולתי לבקש יותר טוב.

בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לך אופיר על העזרה וההכוונה
המדוייקת (להזכירך בהמראה 7 מטר והוא מנתק ובהכוונה של הנחיתה המדוייקת.)

אז - היום בשעה 9:15 המטוס התייצב על המסלול מורכב לבדיקות אחרונות לפני המראה.

(הווידאו עדיין בעריכה)

הנה כמה תמונות

אופיר בנוסף לכישורך בטיסה מסתבר שאתה מוכשר גם בצילום והתמונות יעידו על כך   .



נערך על ידי moshe - 19 נובמבר 2010 בשעה 10:46
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של moshe חפש הודעות אחרות של moshe
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4105
נשלח בתאריך: 19 נובמבר 2010 בשעה 09:50 | IP רשוּם
 

כל הכבוד ומזל טוב

אבל מי זה "עופיר" או שאולי אתה מתכוון לאופיר באביש?



__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
moshe
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1230
נשלח בתאריך: 19 נובמבר 2010 בשעה 10:07 | IP רשוּם
 

ברור אייל .

הכוונה לאופיר בביש.

 



נערך על ידי moshe - 19 נובמבר 2010 בשעה 10:10
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של moshe חפש הודעות אחרות של moshe
 
kiyossi
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 26 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2729
נשלח בתאריך: 19 נובמבר 2010 בשעה 11:03 | IP רשוּם
 

בראוווווווווווו   ,

כשראיתי את התמונות נזכרתי איך הוא נראה אצלך בסלון לפני כמה חודשים,לפני צביעה כשהתלבטת לגבי המנוע.

כבר אז היה לך ניצוץ בעיניים ממש כמו כאן (רואים דרך המשקפיים),רק שהחיוך של היום נמתח קצת יותר לכיוון האזניים.

יופי של טיסן, מברוק על טיסת המבחן ,תמשיך להנות ממנו.

 



נערך על ידי kiyossi - 19 נובמבר 2010 בשעה 11:05
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של kiyossi חפש הודעות אחרות של kiyossi
 
Dany Golan
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 26 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2617
נשלח בתאריך: 19 נובמבר 2010 בשעה 11:37 | IP רשוּם
 

מושון,

מזל טוב !!! כל הכבוד על הביצוע. מטוס יפהפה עבודה מקצועית.

שאפו על ההצלחה בטיסת המבחן

אני מבין שהאדרנלין עדיין מפמפם אבל תן קצת פרטים. איך התנהג באוויר, זמן טיסה וכו'

ClapClapClap

וכמובן ברווו לאופיר



__________________
IT TAKES TWO THINGS TO FLYAIRSPEED AND MONEY
דני גולן
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Dany Golan חפש הודעות אחרות של Dany Golan
 
moshe
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1230
נשלח בתאריך: 19 נובמבר 2010 בשעה 13:08 | IP רשוּם
 

חברים...

אני חייב לשתף אתכם בכל טיסת המבחן שעברתי היום.

למעשה המחשבות ופרפורי הבטן על טיסת המבחן החלו משבת שעברה שהסעתי את הטיסן במנחת בראשון כשהטיסן משך חזק שמאלה והרגשתי בהסעה את המשקל של הטיסן, במשך כל השבוע בדקתי את מרכז הכבוד עם פלטת פלדה שהחליפה את האלומיניום ובכך הטיסן ירד ב 900 גרם במשקל (מהמשקולות שהוספתי) .

ואז בצורה ספונטנית הגעתי למסלול בערד, הגעתי לפני בביש והחלתי להרכיב את הטיסן,
תוך כדי הרכבה בביש מגיע ואומר לי "תשמע משהו לא נראה לי עם הגלגלים, טוב תמשיך להרכיב אותו ונבדוק אח"כ."
סיימתי להרכיב את הטיסן והתחלנו בבדיקות , תוך כדי בדיקה בביש כיוון את הגלגלים מחדש עם חצי מעלה נוטה פנימה סימונו כיוונים הנעתי את המנוע ובדקנו טווח קליטה .
הכל סומן ב V ובביש לוקח אותו לאמצע המסלול ואני מבין מה הולך להיות והרגשתי שפעימה אחת החסרתי , הפנמתי  והתחלתי בצעדים קטנים עד שהגעתי לשלט ואז עבר אותנו טנדריקו עם בדאווי (נתן לי קצת אוויר ובביש אמר אתה יכול להמריא המסלול נקי.

ההרגשה ב 5-10 שניות של ההמראה זה משהו שלא ניתן לתאר רק מי שנמצא עם השלט ביד יכול להרגיש זאת.(ד"א חכיתי לזה שנתיים)
אורן ואייל אתם הולכים לעבור חוויה שלא  ניתן לתאר אין דברים כאלו. 

טיפסתי וצברתי גובה בטיסה ישרה ואז דחפתי מאזנת והגה כיוון שמאלה בעדינות הטיסן שומר על זווית אחידה והטיסן טס כמו מטוס חלק ויפה, המנוע היה חזק מדי והורדתי לחצי מצערת ישרתי את הכנפיים והתחלתי ליבדוק קיזוזים המטוס טיפס חזק קיזזתי בדאון עד שנגמר לי הקיזוז ובביש תוך כדי טיסה נכנס לתיכנות וב SUBTRIM הוסיף לי קיזוז דאון , בטיסה השניה זה טופל,הכל עבד ללא תקלות ועבד בצורה מושלמת.

טיסה שניה נכנס אלמנט ההתלהבות ולא נתתי דגש על בדיקת חופשים וסגירת ברגים, המראתי צברתי גובה והחלתי הקפות נקיות תוך כדי שימוש במאזנות והגה כיוון ואז המנוע ירד בטורים ובכך הסתיימה הטיסה אחרי 3-4 הקפות בגלל אגזוז שהשתחרר .

חוזקו כל הברגים, ביצעתי בדיקות של חופשים ועליתי לטיסה שלישית,

התחלתי להתאמן על נחיתות והמראות תוך כדי הסבר של בביש והכל הלך חלק,
הנחיתה החלה בהקפה בינונית תוך כדי הנמחה ושמירת מהירות עם מצערת ביו חצי לרבע לקראת ישור הטיסן בפיינל המצערת ירדה לרבע תוך כדי שמירת מהירות וב 7-10 מטרים לפני נגיעה המצערת ירדה לסרק, הטיסן נוחת על 2 גלגלים קדמיים במשך רוב הנסיעה על המסלול. 

חזרנו הבייתה עייפים  אך מרוצים   .

 

 


 



נערך על ידי moshe - 19 נובמבר 2010 בשעה 14:19
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של moshe חפש הודעות אחרות של moshe
 
moshe
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 21 יולי 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1230
נשלח בתאריך: 19 נובמבר 2010 בשעה 13:42 | IP רשוּם
 

שלושה סרטונים של ווידאו

http://www.youtube.com/watch?v=Lwps0kRkPFo

http://www.youtube.com/watch?v=MO2A8yjwXkw

http://www.youtube.com/watch?v=fsEfx1pHZ4k



נערך על ידי moshe - 19 נובמבר 2010 בשעה 13:55
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של moshe חפש הודעות אחרות של moshe
 

<< הקודם עמוד של 29 הבא >>
 

משתמשים שצופים בשרשור זה - ו- 1אורח(ים)

גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה


Web Wiz Heb - מערכת פורומים בעברית גרסה 1.25
תרגום עברי באדיבות K קידום אתרים
Powered by Web Wiz Forums version 7.96
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide


העמוד הזה נוצר וחושב תוך 0.3359 שניות.